Savoir-vivre w pierwszym dniu nowej pracy | kadik babik

Pages

Savoir-vivre w pierwszym dniu nowej pracy

Savoir-vivre w pierwszym dniu nowej pracy
Pierwszy dzień nowej pracy to bardzo stresujący moment dla każdego człowieka. Nie jest łatwo od razu odnaleźć się w nowej firmie i wkupić się w łaski szefa, a także nowych kolegów. Nie zawsze koledzy są chętni, aby pomóc się wdrożyć w nowe obowiązki. Przed pierwszym dniem w pracy warto zapoznać się z zasadami savoir vivre, aby nie popełnić od razu faux pas. Wpis powstał we współpracy z serwisem modowym mybaze

Po pierwsze – w co się ubrać?

To właśnie nad tym najpierw zastanawia się każdy zanim pierwszy raz pójdzie do nowej pracy. Nikt nie chce sprawić od razu wrażenia albo nadmiernego luzaka, albo nadętego formalisty i eleganta. Klucz do sukcesu to obserwacja już podczas rekrutacji. Można podejrzeć i zapamiętać, jak ubrany jest rekruter, kierownik działu czy pracownik HR zajmujący się formalnościami. Możemy też zauważyć innych pracowników przechodzących korytarzem.

Najbardziej powinien interesować nas ubiór pracownika ze stanowiska podobnego do naszego. Można też zapytać rekrutera o ewnetualny dress code w firmie. Wiele firm, zwłaszcza tych gdzie praca polega na ciągłym kontakcie z klientami, spotkaniach i konferencjach posiada ścisły dress code, czyli zasady dotyczące ubioru pracowników. Tak jest najczęściej w wielkich korporacjach.

Podstawowa zasada ubioru do pracy głosi, że lepiej przesadzić z elegancją niż być mało eleganckim. Do pracy ubierzmy się odpowiednio do naszego stanowiska. Obsługujemy klientów? Wtedy konieczna jest wysoka kultura osobista. Jeśli zaś siedzimy tylko z nosem w komputerze w małym pokoju ubiór nie jest aż tak istotny. Myślmy także o swoim komforcie. Cały dzień w szpilkach raczej nie będzie przyjemny. Dobrym wyborem są tuniki, sukienki casualowe, spódniczki damskie, elegancka koszula, a nawet eleganckie spodnie typu cygaretki, zobacz ciekawe modele na stronie https://mybaze.com/pl/spodnie-cygaretki-damskie/.

Beżowe szpilki na niskim obcasie założyć np do uniwersanych jeansów, te poniżej pochodzą ze strony
https://mybaze.com/pl/szpilki/_bezowy/

Beżowe szpiki do pracy

Stylizacja do pracy

Kto się komu przedstawia?

Tutaj należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach biznesowych. W pracy nie ma znaczenia wiek ani płeć, a hierarchię tworzą stanowiska oraz doświadczenie. Zgodnie z zasadami pierwsza powinna się przedstawić osoba znajdująca się niżej w hierarchii lub z najkrótszym stażem. W pierwszy dzień pracy to my musimy pierwsi przedstawiać się innym. Dobry pracodawca jednak powinien sam przedstawić wszystkim nowego pracownika. Inaczej wygląda sprawa z kwestią podawania ręki. Tutaj pierwszy rękę podaje pracownik na wyższym stanowisku lub z dłuższym stażem.

Czy wypada zrobić sobie przerwę i kiedy skończyć pracę?

Według prawa przerwa należy się każdemu, ale w pierwszy dzień nie każdy wie, kiedy może sobie na nią pozwolić. To pracodawca powinien poinformować nowego pracownika w pierwszy dzień jego pracy, jakie zasady obowiązują w firmie. Niestety rzadko kiedy tak jest.

Można zapytać kolegów albo ich poobserwować, aby zobaczyć, kiedy robią przerwy. Warto oczywiście też dowiedzieć się, gdzie jest firmowa kuchnia, gdzie można coś przygotować, zjeść, zrobić sobie kawę czy herbatę itp. A może nie trzeba nigdzie wychodzić, tylko można zjeść przy biurku? Warto o to pytać nowych kolegów. Oderwanie na chwilę oczu od monitora jest naprawdę wskazane. Problem pojawia się też z wyjściem z pracy. Wybija ta 16, a człowiek nie wie, czy może już wyjść, czy jeszcze jednak nie. Warto dopytać szefa, czy jeszcze coś dla nas ma. W ten sposób zamiast uciekać bez słowa, pokażemy swoje zaangażowanie.

Rozmowy z kolegami – sprawy prywatne a osobiste

Dla komfortu pracy warto od razu zbudować dobre relacje z kolegami. Trzeba przede wszystkim nauczyć się odróżniać sprawy prywatne od osobistych. Można opowiadać co lubimy, że mamy kota, że byliśmy na wakacjach, ale lepiej nie mówić o chorobach, problemach rodzinnych czy złym poprzednim pracodawcy. Prywatność tak, ale bez osobistych zwierzeń, którymi zrobimy złe wrażenie.

Brak komentarzy:


Publikowanie komentarza



Instagram